Zamarzanie szyb od środka pojazdu. Jak w prosty sposób pozbyć się szronu?

Jeśli rano spotyka Cię niemiła niespodzianka w postaci zamarzniętej szyby z wnętrza pojazdu, musisz wprowadzić nowy nawyk do swojej rutyny użytkowania samochodu. Zamarzanie szyb od wewnątrz to znak, że możesz mieć problem z nadmierną wilgotnością w swoim pojeździe. Na szczęście istnieje wiele skutecznych sposobów na pozbycie się szronu z przedniej szyby, bez konieczności użycia skrobaczki.

Zamarzanie szyb od środka pojazdu. Jak poradzić sobie z nimi poradzić?

Skrobaczka do śniegu to stary przyjaciel kierowcy. To narzędzie jest bardzo skuteczne w walce z mrozem, choć jego użycie jest czasochłonne i męczące. Może też uszkodzić przednią szybę, jeśli w warstwie lodu znajduje się piasek lub drobne kamyczki. Dlatego należy to robić ostrożnie i z rozwagą.

Gorzej jest, gdy szyba zamarza od wewnątrz. Trudno się do niej dostać od tej strony, a szron, który nie zostanie dokładnie oczyszczony, będzie się topił podczas jazdy i kapał później na deskę rozdzielczą.

Inną opcją może być chemiczny odmrażacz, który jest łatwo dostępny za około 10-15 zł. Przygotuj płyn z dozownikiem lub w postaci aerozolu w puszce i spryskaj zamarzniętą szybę. Odczekaj kilka chwil, zetrzyj szczotką roztopiony śnieg i lód.

Produkt ten może być używany w kilku różnych pozycjach. Posiada pompę obracającą się o 360 stopni. Oznacza to, że idealnie nadaje się do odmrażania szyb, lusterek, a także do czyszczenia zamka i uszczelek z lodu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

/Obraz autorstwa kaboompics na Freepik

Do odmrażania szyb możesz użyć specjalnej domowej mikstury. Uzyskasz bardzo podobny efekt do odmrażacza. Stosowany w proporcji 3:1 ocet, zmieszany z wodą, szybko rozmrozi lód na szybach. Z drugiej strony nierozcieńczony ocet można wykorzystać do zapobiegania osadzaniu się lodu na szybach samochodowych – jeśli parkujemy pod chmurką – jednak trzeba uważać, aby ocet nakładać równomiernie i z należytą ostrożnością, gdyż może on uszkodzić niektóre powierzchnie.

Jak skutecznie zapobiec zamarzaniu szyby od środka?

Powodem zamarzania szyb od wewnątrz jest przede wszystkim wilgoć. Gdy w kabinie jest jej dużo, woda będzie osadzać się na szybach i sprawi, że rano będziemy mieli problem. Minimalizujemy ryzyko w ten sam sposób, w jaki walczymy z parowaniem okien. Musimy pozbyć się wilgoci. Jakie kroki należy podjąć?

  • Warto pomyśleć o wymianie filtra kabinowego. Brudny i zużyty filtr w znacznym stopniu przyczynia się do gromadzenia się wilgoci w kabinie pasażerskiej, a tym samym do parowania szyb i ich zamarzania. Jak również wpływa na wydajność ogrzewania i moc, którą trzeba dostarczyć z silnika.
  • Zaleca się regularne sprawdzanie stanu uszczelek (drzwi i szyberdachu), ponieważ nawet niewielka nieszczelność spowoduje pojawienie się pary na szybach. Większość kierowców zapomina również o regularnym czyszczeniu odpływów w karoserii, zwłaszcza tych znajdujących się na spodzie przedniej szyby.
  • Dobrym pomysłem w okresie jesienno-zimowym jest zastosowanie gumowych dywaników podłogowych. Woda spływająca z butów podróżnych nie będzie wsiąkać w tapicerkę materiałową, co pomoże ograniczyć parowanie szyb.
  • Ratunkiem może okazać się pochłaniacz wilgoci. Ceny skutecznych zaczynają się już od kilkunastu złotych.
  • Podczas jazdy powinniśmy na chwilę ustawić dmuchawę na jeden z wyższych trybów i lekko otworzyć okna, aby para wodna wydostała się z wnętrza.

Istnieje wiele różnych sposobów, aby zapobiec parowaniu i zamarzaniu okien. Większość z nich nie wymaga wcale dużych nakładów finansowych, a może uchronić Cię przed koniecznością radzenia sobie z tym problemem w ogóle!

________________________________

Autor: Magdalena Chowaniec

Autor zdjęcia głównego: Karolina Grabowska

Materiał źródłowy: moto.pl, facetpo40.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.