Łódź pozycjonowanie stron i sklepów internetowych – postawy, które musisz znać

Pozycjonowanie stron internetowych na terenie całego kraju czy pozycjonowanie strony w Łodzi odbywa się w ten sam sposób. Jedyną różnicą będzie koszt oraz efekty, które w tym drugim przypadku będą znacznie szybsze. W tym artykule dowiesz się czym jest pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce Google i jak działa?

Czym jest pozycjonowanie stron www Łódź?

Pozycjonowanie stron internetowych to dość obszerny temat. Najprościej ujmując, potencjalni klienci poszukują informacji na temat produktów za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Użytkownicy szukają stron internetowych poprzez wpisanie fraz kluczowych w wyszukiwarce. W obecnych czasach, człowiek zanim dokona zakupu, ma dziesięciokrotny kontakt z treścią Twojej strony. Właśnie dlatego istotne jest, aby treści na strony internetowe były odpowiednio przygotowane. Pozycjonowanie stron nie jest jednak tylko odpowiednim doborem słów kluczowych. Skuteczne pozycjonowanie opiera się także na szeregu innych działań takich jak optymalizacja strony czy zdobywanie linków z innych domen.

Generalnie ujmując, pozycjonowanie strony internetowej jest procesem, mającym na celu osiągnięcie przez stronę www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Efektem tego działania będzie zauważalny wzrost liczby potencjalnych klientów, budowanie rozpoznawalności jak i zwiększenie sprzedaży oferowanych usług lub produktów.

Pozycjonowanie stron internetowych polega na właściwym zaplanowaniu, a następnie stworzeniu na nowo strony www pod kątem technicznym, strukturalnym jak i właściwym doborze treści strony.

Pozycjonowanie stron internetowych Łódź

Pozycjonowanie to proces, który łączy w sobie szereg działań od pisania treści na stronę internetową , po pozyskiwanie linków zewnętrznych czyli tzw. linkbuilding. Celem tego procesu jest sprawienie, aby Twoja strona znalazła się na 1 miejscu po wpisaniu danej frazy kluczowej np. buty Łódź!

/Obraz autorstwa our-team na Freepik

Nawiązując do efektów pozycjonowania strony, są one zauważalne dopiero po jakimś czasie. Średnio jest to sześć miesięcy. Dzięki temu możemy uzyskać wyższą pozycję strony w Google, co jednocześnie wpływa na zwiększenie liczby odwiedzających, a zarazem potencjalnych klientów. Jednak mimo rozciągłości w czasie, często zdarza się, że nawet po miesiącu można zauważyć skuteczność pozycjonowania. Zatem, czy warto pozycjonować stronę w wyszukiwarce Google? Zdecydowanie tak! Patrząc pod kątem dzisiejszych możliwości marketingowych, ta opcja promocji wypada najtaniej, a efekty pozycjonowania stron są przodujące i najbardziej trwałe czasowo.

Od czego zacząć pozycjonowanie stron internetowych?

Zanim jednak rozpoczniemy proces pozycjonowania stron, pierwszym ważnym elementem, od którego należy zacząć jest audyt SEO strony. Kolokwialnie ujmując, jest to sprawdzenie strony internetowej w oparciu o ogólną budowę serwisu – strukturę. Bardzo często owa struktura jest niepoprawnie skonstruowana przez grafika, który nie buduje stron internetowych w oparciu o wytyczne sprzyjające pozycjonowaniu. Budowa Twojego serwisu powinna być tak skonstruowana, aby wyświetlały się jedynie informacje interesujące konkretnego klienta. Należy zwrócić również uwagę na linki zewnętrzne, czyli te prowadzące bezpośrednio do strony klienta. Odpowiadają one bowiem za pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Audyt strony internetowej będzie tyczył się także tekstów. Mówi nam o tym jak należy rozwinąć teksty, bądź jak przebudować te opublikowane już wcześniej. Kończąc temat audytu, w ostatnich jego krokach skupiamy się na kosztach i przypuszczalnych efektach.

Trzy złote zasady. Pozycjonowanie Łódź

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych/ pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zastosowania optymalizacji strony. Wracamy tutaj do tematu budowy struktury strony internetowej, która powinna być zgodna z praktykami SEO (search engine optimization). Przed zbudowaniem twojej strony firmowej należy wyszukać interesujące nas frazy kluczowe. Optymalizacja techniczna, tutaj stawiamy na istotę szybkości ładowania oraz linkowanie wewnętrzne.

Druga z zasad tyczy się treści na stronie – marketing internetowy (content marketing). Tutaj rozpiszę się nieco szerzej, bowiem jak zaznaczyłam wyżej, to właśnie treści strony są jednym z najważniejszych czynników wpływających na efekty pozycjonowania. Struktura tekstu powinna być zrobiona w formie piramidy. To znaczy, powinna składać się z elementów podrzędnych i nadrzędnych. Dla przykładu, frazą nadrzędną będą buty, a podrzędną będą ich kategorie, czyli podział na buty damskie oraz męskie. Nie stosując się do tych wytycznych, spowodujemy, że będziemy mieć dwie podstrony o takim samym adresie URL.

/Obraz autorstwa katemangostar na Freepik

Chcąc aby nasza strona www znalazła się w czołówce wyszukiwarki Google, bez cienia wątpliwości musimy wyróżnić się unikalnymi treściami, na które składają się wszystkie aspekty danej frazy kluczowej i odpowiadające na pytania o danej tematyce. Słowa kluczowe grają tu istotną sprawę. Trzeba dokładnie sprawdzić, które  z nich będą najlepsze tak aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wracając do zasad, przy pisaniu tekstów również powinniśmy się nimi kierować. Zdecydowanie ułatwi nam to pracę i udoskonali treści na stronie.

  • Staraj się, aby pisane przez Ciebie treści nie wyglądały jak jeden wielki blok liter.
  • Nie pisz zbyt długich zdań.
  • Używaj poprawnej polszczyzny.
  • Skonstruuj tekst tak, aby wyszukiwarka Google ustawiła wpis na szczycie.
  • Treść powinna być zrozumiała dla każdego odbiorcy.

Ostatnia zasada to link building, czyli zdobywanie linków z innych domen. Linkowanie wewnętrzne to wszystkie adresy URL znajdujące się w obrębie Twojej strony. Ich zadaniem jest przekierowanie odbiorcy do innych stron internetowych (artykułu, produktu czy podstrony kontaktowej). Prawidłowe linkowanie sprawi, że strona będzie przyjazna nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także z punktu widzenia Google. Musimy trzymać się przy tym zasady, mówiącej o tym, że dany anchor linkujemy tylko do konkretnej podstrony. Anchor to nic innego jak link, jednak nie do końca taki który przychodzi nam na myśl. Jest to słowo lub ciąg słów, które ma odsyłać na daną podstronę lub konkretne miejsce na danej podstronie.

Te trzy zasady, będą złotym kluczem. Z pewnością wpłyną na pozycję strony
 i umiejscowią ją na szczycie wyszukiwarki Google.

Linkowanie zewnętrzne – o tym nie możesz zapomnieć!

Warto podkreślić istotę linków zewnętrznych. Są one równie ważne jak optymalizacja strony. Linki te dzielimy na dofollow i nofollow. Pierwsze to takie, które przekazują moc strony . Drugie wykorzystywane są w formie dywersyfikacji. Gdy nieznana strona nagle pojawia się w artykułach na różnych, dużych stronach. Wiadomo jednak, że za linki znajdujące się poza naszą witryną musimy zapłacić. Niestety porównując je cenowo do wszystkich elementów odpowiadających za pozycję w wynikach wyszukiwania Google, są one najdroższe. Ciekawostką jest to, że firma Google zabrania kupowania linków. Dążą oni do tego aby w Internecie pojawiały się tylko linki naturalne, czyli takie, które powstały w dobrowolny sposób. Niestety realia są odmienne. Jesteśmy zmuszeni zapłacić za każdą promocję Twojej strony.

Lokalne pozycjonowanie stron Łódź

/Obraz autorstwa Freepik

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak szereg działań, mających na celu pomóc użytkownikom znaleźć produkt bądź usługę w wybranej lokalizacji, na rynku lokalnym. Wyszukiwarka Google przekazuje internautom informacje na temat sklepów stacjonarnych, lokali gastronomicznych, kin, restauracji czy usług medycznych znajdujących się w mieście Łódź. Strategia oparta o pozycjonowanie stron internetowych pozwala zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, nawet mniej rozpoznawalnym firmom na rynku. Patrząc od strony technicznej, zaletą tejże strategii pozycjonowania będzie współczynnik klikalności – odwiedziny bezpośrednie. Bezspornie większa część użytkowników urządzeń mobilnych wykonuje wyszukiwania fraz kluczowych (lokalne słowa kluczowe) związanych z lokalnymi biznesami na terenie Łodzi.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron – agencja SEO

Ceny pozycjonowania stron www zależą od wielu czynników. Ma na to wpływ typ branży w której działamy. Prawo, prenting, sklepy internetowe z modą, meble czy projektowanie wszelkiej maści – to obszary, przy których potrzebujemy dość sporego nakładu finansowego. Na szczęście istnieje także wiele branż niezagospodarowanych pod kątem pozycjonowania stron. Koszty działań przy mniej wymagających projektach nie przekroczą 2-3 tysięcy złotych. Tak poniesiony wydatek, zwraca się bardzo szybko.

Nie da się odgórnie określić cennika usług za pozycjonowanie stron. Do każdego z klientów podchodzi się indywidualnie, w zależności od potrzeb. Korzystając z usług dużych agencji, musimy doliczyć koszty obsługi, których cena waha się od 500 do 1000 złotych. Koszty te nie są przeznaczone na poczet budżetu pozycjonowania strony internetowej.

W cały pakiet wliczają się koszty za stworzenie bądź przebudowanie treści strony. W większości branż, napisanie tekstu na najważniejsze zapytania to koszt 1200-1500 złotych. Poniesiony koszt jest bazą do pozycjonowania stron.

Nie należy zapominać o kosztach za link building. Tutaj budżet ustalasz Ty. Pozycjonowanie strony internetowej za pomocą linkowania można prowadzić za 300, 1200, a nawet 3000 złotych. Wszystko zależy od branży, którą prowadzimy i celu jaki chcemy osiągnąć. Watro inwestować w pozycjonowanie stron. Koszty poniesione na usługi SEO zwracają się z nawiązką. Działania te pozwolą na zatrzymanie i przyciągnięcie nowych klientów na terenie całego województwa łódzkiego i nie tylko. Co za tym idzie, sprzedaż przekłada się na większe zyski twojej firmy.

_________________________________

Autor: Magdalena Chowaniec

Autor zdjęcia głównego: Christian Schröder, Pixabay

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.